Hoe retourneer ik mijn bestelling?
Na ontvangst van de producten heb je nog 14 dagen de tijd om bij ons te melden dat je afziet van je bestelling. Je hebt daarna nogmaals 14 dagen de tijd om de producten retour te sturen.
Wellicht bevalt het product toch niet of misschien is er een andere reden om te retourneren.
Wat de reden ook is, je hebt het recht om de overeenkomst te ontbinden, dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Klik hier voor het herroepingsformulier. Heb je binnen de termijn van 14 dagen ons niet laten weten dat je wilt ruilen of retourneren dan kan je niet meer herroepen en is de koop definitief.
Wil je gebruik maken van je herroepingsrecht?
Laat ons even per e-mail weten als je van plan bent om je bestelling of een deel hiervan te retourneren, zodat wij hier alvast rekening mee kunnen houden.
Vul vervolgens het herroepingsformulier volledig in en geef hierop duidelijk aan welke producten retour gestuurd worden en voeg deze bij de retourzending.
Je retourzending kan opgestuurd worden naar het volgende adres :
Krokomingo
De Huysacker 8
5505 KA
Veldhoven
Alle producten dienen ongebruikt te zijn en, indien redelijkerwijze mogelijk, in de originele staat en verpakking aan ons geretourneerd te worden, bij voorkeur voorzien van de originele labels.
Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.
Nadat de retour gezonden producten door ons ontvangen zijn krijg je een bevestigingsmail van ontvangst met daarin het door ons verschuldigde bedrag. Dit is het gehele orderbedrag inclusief de door jouw betaalde verzendkosten die wij in rekening hebben gebracht. Wij zullen vervolgens binnen 14 dagen het verschuldigde bedrag terugstorten.
Voor je retourzending zijn de retourkosten altijd voor eigen rekening en worden niet door Krokomingo terugbetaald. Ongefrankeerde retourzendingen kunnen wij ook niet accepteren.
De kosten voor het retourneren hangen af van het vervoersbedrijf waarmee je de zending retourneert, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.
Krijg ik het volledige bedrag teruggestort als ik de gehele order annuleer?
Nadat we de complete retourzending in goede orde hebben ontvangen wordt deze binnen 14 dagen door ons verwerkt.
Je krijgt dan het volledige orderbedrag terug inclusief verzendkosten mits het binnen de herroepingstermijn retour gestuurd is. Let op! De kosten voor de retourzending van jouw huis naar ons zijn altijd voor eigen rekening en dit wordt dus niet door ons vergoedt!
Mag ik eventuele gratis meegestuurde producten behouden indien ik de bestelde producten wil retourneren?
Nee, dat mag niet. Bij een bestelling versturen wij soms gratis producten als blijk van waardering voor de bestelling. Indien je de bestelling wilt retourneren, horen daar ook de gratis meegestuurde producten bij; die kunt u dus niet houden.
Kan ik mijn bestelling ruilen?
Wil je je product ruilen? Dat is helemaal geen probleem.
Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via: info@krokomingo.nl en vervolgens via de webshop een nieuwe bestelling plaatsen. Let wel op, de kosten voor terugzending zijn altijd voor eigen rekening.
Wat moet ik doen als ik een beschadigd product heb ontvangen?
Ondanks dat wij alles zo goed en zorgvuldig mogelijk inpakken en controleren kan het voor komen dat je een kapot of beschadigd product ontvangt. Controleer dan ook altijd meteen na ontvangst of de producten in goede orde afgeleverd zijn. Mocht dit helaas toch niet het geval zijn neem dan even contact met ons op via: info@krokomingo.nl. Vermeld hierbij altijd je ordernummer zodat wij je zo snel mogelijk verder kunnen helpen.
Waar kan ik een klacht indienen?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden jou aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@krokomingo.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om jouw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer jouw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het jou vrij om jouw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.